Doa Untuk Perniagaan (1)

Posted: February 8, 2010 in Petua & Rawatan, Uncategorized
Tags: , ,

Pelaris Perniagaan.

Salah satu ikhtiar yang kita lakukan untuk melariskan perniagaan yang kita lakukan.  Jangan kita merasa risau dan gundah dan berjumpa-jumpa dengan mereka-mereka yang boleh menyesatkan. Lakukan seperti yang saya sarankan ini.

Di Rumah atau di mana-mana  di tempat yang sesuai bacalah sebanyak yang mungkin..

بسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ

                           Ya Allah

Ya Qowiyu

 Ya Matiin

Ya Fattah

Ya Razak

 

وَأَذِّنْ فِى النَّاسِ بِالْحَجِّ ياَءْ تُوْكَ رِجَا لاً وَعَلىَ كُلِّ ضَامِرٍ

 ياَءْ تِيْنِ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيْقٍ لِيَشْهَدُوْا مَنَافِعَ لَهُمْ

Dibaca Di dalam Kedai

وَأَذِّنْ فِى النَّاسِ بِالْحَجِّ ياَءْ تُوْكَ رِجَا لاً وَعَلىَ كُلِّ ضَامِرٍ

 ياَءْ تِيْنِ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيْقٍ لِيَشْهَدُوْا مَنَافِعَ لَهُمْ

Wa azzin fin nasi bil hajji yak tuka rijalan wa ngala kulli zomirin yak tini min kulli fajjin ngamikin liyas hadu mana fi nga lahum.

Sekurang-kurangnya 3 Kali. Insya-Allah Mujarab.

Sila lawat web ini:-

www.treat-cure.com

http://saatjais.formor.com

http://rrcorner.wordpress.com

http://iecahaya.wordpress.com

Saat Jais - Pakar Urut

Jumpa Lagi Insya-Allah…….

 

Bagaimana Menjana Pendapatan Lebih Setiap Bulan!
Kerja Separuh Masa, Pendapatan Sepanjang Masa!
http://syair.cieaura.com
 
About these ads
Comments
  1. Karmini says:

    Askum,
    Saya ingin bertanya,saya orang baru berniaga dan saya berniaga permulaan dari rumah,saya ingin berniaga ikut cara islam,apakah ada doa untuk melariskan perniagaan saya dari rumah,kerana kawasan tempat saya ini tidak banyak orang.tolong bantu saya.

    • Saat Jais says:

      Mualaikum Salam.

      Anda boleh lakukan seprti yang saya sarankan di Doa Untuk Perniagaan (1) dan di Doa untuk perniagaan (2).

      Selain itu anda di galakan banyak beriktigfar, juga melakukan sembahyang sunat Dhuha serta membaca doa Dhuha tersebut.

      Makna Bahasa Melayu doa tersebut adalah seprti berikut:-

      “Ya Allah! Bahawasa waktu Dhuha itu Waktu Dhuha Mu, keagungan itu keagunngan Mu, keindahan itu keindahan Mu dan perlindungan itu perlindungan Mu. Ya Allah, jika rezekiku berada di langit, maka turunkanlah, jika berada di bumi keluarkanlah, jika sukar mudahkanlah, jika ada yang haram, sucikanlah; jika sedikit, perbanyaklanlah dan jika jauh dekatkanlah; berkat kebenaran waktu Dhuha Mu dan Keagungan Mu, keindahan Mu dan kekuatan Mu, kekuasaan Mu dan pemeliharaan Mu. Limpahkanlah kepada hamba-hamba Mu yang Soleh. Solawat dan Salam semoga tercurah kepada penghulu kami, Nabi Muhammad s.a.w dan atas keluarga dan para sahabatnya, dan segala puji bagi Allah Tuhan yang mentadbirkan alam semesta”.

      Kalau kurang faham macam mana untuk mendirikan Solat Dhuha bolehlah jumpa Pak kiai atau pak Ustaz untuk dapat tunjuk ajarnya.

      Semuga Anda suksess.

      Saat Jais – https://saatjais.wordpress.com

  2. senawi.ramli says:

    ASWBT……terima kaseh….kejujuran tuan sheh..menurunkan Doa Perniagaan

    Ya..sheh saya memohon doa untuk pertanian – cucuk tanaman pokok/sayuran

    kesuaian harinya…….terima kaseh

    • saatjais says:

      Mualaikom Salam Waroh matul lohi wabarokatuh. Insya-Allah doa tersebut akan menyusul di penulisan Blog saya yang akan datang. Semuga doa-doa itu mendapat menafaat untuk tuan dan lain-lain. Doa-doa ini boleh di turunkan atau di bagikan pada mereka-mereka yang mahu mengamalkannya. Salam

  3. zamila says:

    salam ‘ saya ada jual jamu utk lelaki dan wanita sila hubungi saya utk dpt kan keterangan lanjut harga tersgt murah kerana saya sendiri yang buat jamu perniagaan hanya dirumah zamilaghazali@ymail.com ( ahlia karkun )

    • saatjais says:

      Salam. Insya-Allah Saya akan hubungi anda. Tetapi yang mustahaknya jamu itu mesti yang telah di luluskan oleh HSA (Health Science Authority ) atau kalau di Malaysia yang setaraf dengannya. Anda juga boleh email kat saya di tcure2001@yahoo.com. Boleh juga menghantar nama jamu tersebut , harganya dan kebaikannya di email saya. Saya akan mencubanya terlebih dahulu. Kalau baik boleh juga saya tolong pasarkan. Terima kasih.

  4. nasa says:

    salam ustaz..saya perawat sambilan masih dlm pembelajarn..saya nak tanya kalau kedai/premis perniagaan kedai makan ker..terkena sihir..org tak nampak..bagaimana caranya?boleh terangkan ustaz?email saya yer..semoga ALLAH membalas jasa baik ustaz..

    • saatjais says:

      Mualaikom Salam. Bacakan Fateha 1 kali, Al-Iklhlas 1 kali, Al-falak 1 kali, an-nas 1kali dan Ya Latif 129 kali baca pada air dan semburkan di sekeliling dalam kedai. Gunakan alat semburan yang boleh di beli di kedai. Buatlah setiap hari semasa kedai baharu di buka dan sebelum menutup kedai. Jangan lupa amalkan Doa perniagaan 1 dan Doa Perniagaan 2. Insya-Allah Tuan akan sukses. amen..

      • aziz says:

        salam, ustaz saya ada kedai runcit dah beroperasi hampir 1tahun, tapi masih orang kurang masuk kerana mengikut perawat rawatan islam kedai saya telah dibuat terlindung sihir dgn letak kain kuning depan kedai (sihir). Mengikut perawat tersebut jika letak pelaris pun tak boleh masuk. Harap ustaz dapat bantu kami.

  5. Hamiddin says:

    Assalammuaalaikum Ustadz,

    Saya dan rakan saya menjalankan perniagaan PORTAL PENDIDIKAN guru.net.my berkerjasama dengan akhbar Berita Harian memasar dan promosi.

    Kami dapati jualan nya agak merosot kebelakangan ini walaupun promosi dalam akhbar B.Harian hampir tiap hari.

    Mohon panduan dari Ustadz mengikut kaedah ISLAM.

    T.Kaseh.

    • saatjais says:

      Mualaikum Salam.
      Jangan berputus asa. Amalkan Doa Perniagaan 1 dan doa perniagaan 2 (gabungkan). Tuan dan kumpulan tuan setiap pagi sebelum matahari naik bacalah Bismillah hirohman Nirohim sebanyak 300 kali dan berdoalah dengan hajat Tuan-tuan. Harus yakin kepada Allah. Jadikan rutin amalan ini. Selain itu kaji kembali cara pemasaran yang telah Tuan lakukan. Juga kandungan pembelajaran pendidikan seharusnya mudah dan mudah di fahami. Kemungkinan ada kesilafan pada “Method Of Instruction” pembelajaran, selidiki kembali dan memperbaikinya, Insya-Allah Tuan-tuan akan sukses..Amen.

      Insya-Allah saya akan memuatkan artikel Doa Perniagaan 3 tidak lama lagi.

  6. nurkasih says:

    salam ustaz..sy ingin bertanya..apakah doa amalan sebagai pendinding untuk perniagaan dan diri kita dari gangguan,sihir, hasad dengki dan seumpamanya?.Apakah pula doa utk membuang sihir (premis macam dah xnampak)..terima kasih ustaz..moga ustaz sentiasa mendapat rahmat Allah..

    • saatjais says:

      Salam.
      Nantikan posting saya berjudol Doa Perniagaan dan Perlindungan. Lebih kurang 7 hari dari Sekarang Insya-Allah. Buat masa ini lakukan atau amalkan Doa Perniagaan 1 & 2. Gabungkan. Harap juga bacakan Al-Fateha 1 kali, Al-Ikhlas 1 kali, Al-Falak 1 kali dan ya Latif 129 kali pad air. Semburkan setiap hari di premis perniagaan Anda.

      Semuga Amda di berkahi Allah . Insya-Allah.

  7. lilyputih says:

    salam
    saya mahu memula kanperniagaan kecil-kecilan melalui blog, ader x doa yg perlu saya baca untuk menarik pelanggan n berjaya insyaallah… salam..

    • saatjais says:

      Gabungkan Doa Perniagaan 1 & 2. Anda juga digalakn pergi keBlog teman-teman dan buatlah komen atau ulasan yang bernas. Dimalaysia banyak blog-blog yang berunsur politik. Anda boleh buat ulasan di sana. Cuma berhati-hati dengan ulasan Anda. Jauhkan ulasan yang bersifat maki hamun, lucah dan bahasa-bahasa yang kesat.

      Jangan lupa untuk bubuh alamat blog anda dalam membuat ulasan itu. Kalau ada web, facebook, twitter harap linkkan keblog anda. Dibawah ini saya ada perniagaan on-line http://www.velocity4u.com/tcure , anda boleh masukkan seperti itu. Insya-Allah dengan doa dan usaha yang kuat insya-Allah anda akan berjaya. amin.

  8. shaeedah says:

    salam ustad.saya ingin bertanya pada ustad.saya menyewa sebuah kadai makan. tapi sudah sebulan .saya lihat. tidak ramai yang datang di kedai saya. saya cuba cari silap dari kedai saya sendiri tapi tiada masaalah nya. masakkan nya alhamdulilah. sekeliling kedai tiada masaalah. tapi kadang2 pelanggan kata .tempat kamu ini gelap.tapi saya lihat terang dengan lampu yang banyak. tempat nya keliling yang berseh dan nyaman.dan ada yng bilang tempat kedai saya ini kurang menarek.tapi saya lihat. cukup segala2
    nya.dan ada yg mengatakan tempat saya berseh dan selesa. saya every2 binggun ustad’ dah tak tahu nak buat apa lagi. kerana jualan saya sehari cuma dapat cover modal pasar dan perkerja saorang saja..dan yang lain saya tidak dapat cover.seperti sewa kedai. bill air api. dan 2 lagi perkerja. saya nak berhentikan 2 lagi perkerja. saya tak sampai hati. yang satu perkerja dia menanggong ibu nya sakit cancer duit perubatan ibu nya. yg satu lagi. ada sakit buah pinggang, berkerja nak cari duit perobatan sendiri. tak harap pada orang lain ingin berusaha sendiri. tolong lah saya ustad.dengan izin allah mudah2 ustad dapat membantuh saya. amin. wasalm.

    • saatjais says:

      Salam.
      Buat masa ini anda baca amalan di Perniagaan 1 & 2. Anda juga harus baca Al-Fateha 1 kali, Al-Ikhlas 1 kali, Al-Falak 1 kali dan An-Nas 1 kali dan 129 Ya Latif pada sebotol air. Anda masukkan air itu di alat penyembur (Spray). Semburkan setiap hari ruang perniagaan Anda. Anda boleh sembur dicermin atau kaca showcase kedai anda. Semuga Niat baik Anda di berkahi Allah.

      Lebih kurang 7 hari dari sekarang akan saya posting Doa Perniagaan Dan Perlindungan. Insya-Allah.

  9. Ajiss says:

    Asskm ustaz, saya ada menjalankan perniagaan butik dan ingin bertanya ada tak doa-doa yang boleh diamalkan agar pelanggan-pelanggan yang masuk ke butik saya berminat untuk membeli.

    Sekian,harap ustaz dapat nasihatkan.Terima kasih

    • saatjais says:

      Mu alaikom Salam. Sila amalkan Doa di Perniagaan 1 & 2. Seperti jawapan saya pada lain-lain dari penanya. Selain doa di Perniagaan 1 & 2. Anda di galakan baca Surat Al Ikhlas 1 kali, Al-Falak 1 kali, An-nas 1 kali dan Al-Fateha 1 kali. Kemudian Ya Latiff 129 kali pada sebekas air. Kemudian masukkan air itu di dalam botol semburan (alat Spray) dan spraylah di dalam kedai Anda. Yang mustahak harus yakin dan berbaik sangka terhadap Allah. Anda juga boleh lakukan di dalam posting Doa Perniagaan Dan Perlindungan. Tujuan saya ini adalah supaya anda boleh amalkan sendiri dan boleh berbagi dengan teman-teman anda. Kepuasan dan minda akan merasa puas. Tidak ada jalan pintas. Semuga anda diberkahi dan dirahmati oleh Allah. Insya_Allah

      • rasyadah says:

        saya nak baca, tapi tak faham maksud doa-doa 1 & 2,bileh ustaz terangkan

      • saatjais says:

        Salam.

        Makna Doa perniagaan 1.
        Ya Allah
        Ya Qowiyu
        Ya Matiin
        Ya Fattah
        Ya Razak
        Anda boleh klik di https://saatjais.wordpress.com/2010/10/20/doa-perniagaan-dan-perlindungan-1/
        dan juga Ia diambil dari surah Al-Haj 27. Maananya ialah:
        Beritahukanlah kepada manusia, supaya (mengerjakan) Haji, niscaya mereka datang kepada engkau dengan berjalan kaki dan (berkenderaan) atas unta kurus yang datang dari tiap-tiap jalan yang jauh.

        Doa Perniagaan 2.
        1. Diambil
        Surah Al-Jumua
        Dan apabila mereka mengetahui kedatangan barang-barang dagangan (yang baru tiba) atau (mendengar) sesuatu hiburan, mereka bersurai (lalu pergi) kepadanya dengan meninggalkan engkau berdiri (di atas mimbar berkhutbah). Katakanlah (wahai Muhammad: Pahala, balasan) yang ada di sisi Allah, lebih baik dari hiburan dan barang-barang dagangan itu dan Allah sebaik-baik pemberi rezeki. / (11)

        2. Ayat Seribu Dinar
        “sesiapa yang bertakwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya), (2) Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya.

        Buat permohonan atau doa bersungguh-sungguh semuga Allah mengabulkannya. InsyaAllah. Amin.

  10. zura says:

    salam,,saya berniaga nasi lemak dan sebagai nya disebuah tapak..sejak akhir2 ni perniagaan saya kurang mendapat sambutan..ada tak doa untuk melariskan perniagaan kami dan semoga dilindungi..moga ustaz dpat bantu..t.kasih..wasalam

    • saatjais says:

      Salam. Amalkan Doa Perniagaan 1 & 2. Baca komentar saya yang lain-lain. Bersihkan hati dan banyak berigtifar. Kaji balik kualiti dan kesedapan Nasi lemak Anda. Jangan sampai kualitinya merosot. Jangan bergurau dengan pelanggan dengan gurauan yang kerterlaluan. Banyakkan tersenyum, selain satu sedekah itu juga dapat menyenangkan pelanggan. Jika melihat sesuatu keburukan disekitaran anda berdoalah untuk kebaikan mereka dan untuk kebaikan Anda. Aura disekeliling akan bertukar menjadi positif dan insya-Allah perniagaan Anda akan terus mendapat sambutan.

  11. zura says:

    salam..saya sekeluarga berniaga di suatu tmpt (guna meja dan payung)
    sejak akhir2 ni ada sedikit kemerosotan,macamana ya ustaz..

  12. zura says:

    seperti yang ustaz jawap pertanyaan di ruangan pertanyaan,adakah saya boleh gunakan juga Al-Fateha 1 kali, Al-Ikhlas 1 kali, Al-Falak 1 kali dan An-Nas 1 kali dan 129 Ya Latif untuk perniagaan saya..saya adalah peniaga di tepian jalan..

    • saatjais says:

      Insya-Allah boleh. Harap jangan berputus asa. Sila buka posting saya di Doa Perniagaan dan perlindungan 1. Saya segaja membuat posting berkala supaya mereka faham dan senang di amalkan. Ingat pesan Nabi S.A.W buat sedikit tetapi berkekalan. Yang paling mustahak hendaklah yakin pada Allah. Banyak di luar sana mereka-mereka yang mengambil kesempatan dari kesempitan orang lain. Anda istiqamah dan buatlah seperti yang saya sarankan. Berdoa dan berzikir sahaja sudah dapat pahala kerana itu adalah sebagai ibadat. Selalulah lawat lelaman saya. Terima kaseh.

  13. sheedah says:

    pak ustad boleh tak kasi saya doa untok dapatkan mimpi. setelah saya buat sholat istihara. sekian teriam kaseh.

  14. Ajiss says:

    Salam ustaz,
    apakah doa untuk menarik pelanggan yang datang ke butik saya membeli barangan yang saya jual.Harap ustaz dapat bantu saya dalam hal ini.Wassalam.

    • saatjais says:

      Baca posting saya dan komentar saya. Ikutilah saranan yang saya buat pada penanya yang lain. Semuga Anda diberkahi dan dirahmati oleh Allah. Amien..

      Terima kaseh.

  15. Rohanum says:

    Ustaz doa-doa tadi telah dibaca ditiup pada air sembur di mana di dalam bahagian kedai? Sekeliling dalam kedai ke?

    • saatjais says:

      Salam . Di semburkan sekeliling didalam kedai. Anda juga di galakan mengsedekahkan fateha kepada seluruh pelanggan Anda tidak kira yang Islam atau bukan Islam. Caranya lebih kurang begini. ” Aku sedekahkan Fateha pada seluruh pelanggan-pelanggan Ku tidak kira ia Islam atau bukan Islam. Yang Islam di berikan Rahmat dan keberkahan Hidup. Yang Kafir diberikan keberkahan Hidup dan di Rahmati dan semuga di berikan Hidayah, semuga satu hari nanti akan memeluk Ugama Islam.” lakukanlah sekurang-kurangnya sehari sekali. Anda juga supaya menghindari berburuk sangka kerana sesuatu itu tanpa Izin Allah tidak akan berlaku. Banyaklah berigtifar dan berselawat.

      Semuga dengan amlan ini Anda akan di rahmati dan di berkahi oleh Allah. Insya-Allah. Amien..

  16. karang emas says:

    a.kum ustaz,,,,

    Saya ada buka perniagaan perabut dan kabinet,,rezeki nya ada tapi cukup2 untuk bayar sewa,seorang pekerja sahaja dan sedikit untung.kalu blh saya nk ilmu yang blh digunakan apabila berjumpa dengan pelanggan supaya pelanggan tertarik dengan setiap apa yang saya sampaikan.Selain itu apakah rahsia untuk menjadi seorang yg kaya dan dermawan.Saya teringin melalui keadaan sebagai seorang yang kaya dan dermawan…..

  17. Ajiss says:

    Salam Ustaz.

    Saya akan berniaga pakaian di bazar terbuka pada bulan ramadan ini.
    Apakah ikhtiar yang perlu saya lakukan untuk melariskan perniagaan saya.
    Minta nasihat daripada ustaz.Terima kasih.Wassalam.

  18. norma says:

    Asalamuailkum ustaz,sya telah di sihir oleh bekas suami sya.telah mkunci jodoh dan sebagai nya.apa kah yg harus sya laku kan.

  19. norma says:

    askum ustaz.,bgaimna utk memudah kan pelajaran senang diigat..kerna anak sya ….sgt lmh dlm perlajarn yg penting.

  20. afdul danil says:

    salam ustaz..

    saya buka usah pangkas rambut,dulunya rame,tapi setelah ada seorang pekerja saya yang keluar dan buka usaha pangkas juga tidak jauh dari tempat saya pagkas saya jadi sepi dan banyak orang orang bilang rata-rata langganan saya bilang kenapa kedai saya sering kali tutup padahal saya tidak tutup dan banyak orang bilang kedainya tutup saja, mohon di kasih solusi ustaz… apa yang harus saya lakukan ustaz..

  21. intan says:

    Assalamualikum ustaz, saya juga baru memulakan perniagaan iaitu Terapi ozon http://terpiozontawas.blogspot.com saya ucapkan terima kasih kerana ilmu yang ustaz berikan.

  22. rayel says:

    Salam ustaz…sya baru juga jalankn bisnes menjual baju..pd awal bulan bisnes bejln lancar,tp sejak kebelakangan ni bisnes makin teruk..tp yg hairan nya kedai sebelah n d hadapan sya sering di kunjungi org…ada apa cara utk melariskn semula jualan sya? Minta d bantu ya…wsalam

    • saatjais says:

      Salam. Amalkan doa perniagaan 1 dan 2. Banyakkan zikir Yaa Allah Yaa Fatah Yaa Razak dan juga Wallohu Khoirul Rozikin (Sesungguhnya Allahlah sebaik-baik pemberi rezeki)

  23. kalthum says:

    Assalamualaikum.izinkan saya menyalin doa untuk pelaris,jualan untuk saya amalkan.Saya ingin bertanya bagaimana ,apa ustaz boleh membantu masalah saya.Pekara ini sudah lama berlaku tp saya baru sedar yg mana ada orang ta nam barang di kawasan rumah saya ,sehingga rumah tangga saya tidak aman .Apa yg boleh saya buat

    • saatjais says:

      Salam. Amalkan doa Perniagaan 1 dan perniagaan 2 boleh di gabungkan.
      Banyakkan membaca Surah Al Jin ayat 26 dan 27. (Dia adalah Tuhan Yang Mengetahui yang ghaib, maka Dia tidak memperlihatkan kepada sesaorangpun tentang yang ghaib itu. Kecuali kepada rasul yang diridhai-Nya, maka sesungguhnya Dia mengadakan penjaga-penjaga (malaikat) di muka dan di belakangnya.

  24. supriah sitorus says:

    aslmlkm ustaz…..sudah 16 thn orng tua sya brniga d wrung dn alhmdlillah hsil nya ckup untk untk mnyara kluarga….tetapi dlm msa sebulan ini pndapatan mkn berkurangan…..bhkan smpai ktahap tk seorang pn mmbeli jualan orng tua saya……yg pling aneh…..ketika ayah sya hndak mulai berniaga….ayh sya slalu trnampak lmbaga hitam yg mnakut kn d wrung itu…..dan menatap ayh sya,,seolah-olah mnunjuk kemarahan………apa yg hrs kmi lkukan ustaz……..sdang kn wrung itu tmpat orng tua sya mncari rezeki.

    • saatjais says:

      Mualaikum salam. Sila gabungkan membaca doa perniagaan 1 dan 2. Kemudian banyakkan zikir Ya Fatah Ya Razak. Dan juga zikir Wallohu Khoirul Rozikin (Sesungguhnya Allahlah sebaik-baik pemberi rezeki). Amalkan semuga anda suksess dan mendapat keridaan Allah. Amin.

  25. johari says:

    kedai saya uncle’s joes snacks house

  26. johari says:

    assalamualaikum
    terima kasih banyak2
    hanya tuhan yg boleh balas keikhlasan tuan
    semoga semua peniaga islam semakin berjaya
    berjaya di dunia dan akhirat
    insyaallah

  27. johari says:

    SALAM USTAZ SAYA NAK MINTA TOLONG USTAZ DOAKAN SAYA DAN PERNIAGAAN SAYA JIKA TUAN SUDI.
    NAMA KEDAI SAYA ‘ UNCLE JOE`S SNACKS HOUSE
    ANEKA KEREPEK DAN KUIH TRADISIONAL
    TERIMA KASIH

  28. johari says:

    SEMOGA PERNIAGAAN SAYA BERTAMBAH MAJU DAN BERTAMBAH BILANGAN PEMBELI YANG DATANG SETIAP HARI. INI KERANA SECARA PURATA SEHARI TIDAK LEBIH DARI 5 ORG YANG DATANG MEMBELI. KADANG2 SEORG PUN TAKDA DATANG….

  29. pija says:

    Salam.. Boleh saya tahu doa perniagaan 1 diambil dari surah apa?

  30. fairus says:

    Assalamualaikum,saya menjalankan perniagaan sebagai kontraktor elektrikal wiring.dah bertahun saya menjalankan perniagaan ini.daripada ada pejabat,sampai saya terpaksa berpindah ke rumah.bermacam cara saya buat untuk melariskan perniagaan saya(dgn membuat promosi,mengurangkan harga)tp semuanya gagal.apakah cara saya perlu buat..

  31. khalid says:

    Assalamualaikum tuan syeikh.. minta maksud doa perniagaan 1..lebih mudah untuk saya faham..:)

    • saatjais says:

      Mualaikom salam.. Ia diambil dari surah Al-Haj 27. Maananya ialah:
      Beritahukanlah kepada manusia, supaya (mengerjakan) Haji, niscaya mereka datang kepada engkau dengan berjalan kaki dan (berkenderaan) atas unta kurus yang datang dari tiap-tiap jalan yang jauh

  32. anis says:

    Assalamualaikum..

    Ustaz,

    Saya sedang menjalankan perniagaan dari rumah dan meletakkan di kedai-kedai. Saya pernah melalui dimana barang jualan saya langsung tidak laku. Saya berasa pelik kerana jika saya jual di office ramai sahaja yang menempah jualan saya. Boleh tak saya amalkan doa ini dengan cara menghembuskan ke dalam air dan air itu digunakan semasa saya memasak makanan yang saya hendak jual itu?

    2. Boleh tak saya gunakan ayat ini untuk di baca di atas air dan sapu ke muka sebagai niat agar orang yang saya hendak jumpa akan lembut hati untuk menjualkan produk saya.

    Terlebih dahulu terima kasih saya ucapkan.

    • saatjais says:

      Mualaikum Salam. Soalan Anda yang pertama itu memang ada “feedback” dari mereka-mereka yang mengamalkannya dan telah berjaya dengan usahanya itu. Pada perkara yang kedua ini anda boleh cuba tetapi semuanya adalah dengan izin Allah. Anda hendaklah banyak memohon pertolongan Allah, InsyaAllah, Allah sentiasa akan membantu Anda. amin.

  33. anis says:

    terima kasih. Semuga Allah sentiasa merahmati ustaz sekeluarga, amin.

  34. Jal says:

    Trima kasih tuan ejinkn saya memakainya..

  35. Dayang says:

    Izinkan saya berkongsi doa tersebut, moga rezeki pihak tuan akan bertambah Amin!!!!

  36. dirman says:

    Assalamu’alaikum Tuan…ilmu yg bagus & bermanfaat…mohon untuk diizinkan sy utk menggunakan & mengamalkannya…kerana sy sudah mengamalkannya…& ternyata berhasil…dgn rendah hati sy minta izin utk terus mengamalkannya ya Tuan…terima kasih Tuan…smg Allah sentiasa memberi cintaNya utk Tuan sekeluarga…aamiin

    • saatjais says:

      Mualaikum Salam. Alhamdulillah kerana Tuan telah dapat faeadahnya. Silakan terus untuk mengamalkannya. Tetapi Tuan harus ingat semuanya adalah dengan izin dan kuasa Allah. Semuanya datang dari Allah.

  37. ida says:

    Ustaz, sy mohon izin utk amalkan doa ini

    • saatjais says:

      Silakan. Ingat kuasa Allah mengatasi segala-segalanya. Untuk berniaga prinsip ini harus dikekalkan. D U I T. Doa Usaha Ikhlas dan Tawakal. Insyaallah anda akaan berjaya. amin.

  38. Azizul says:

    As salam ustaz, qobil tu ya ustaz

  39. saleh says:

    as salam ustaz.. terima kasih atas perkongsian ini…
    sy baru saja amal kan..

    Ya Allah
    Ya Qowiyu
    Ya Matiin
    Ya Fattah
    Ya Razak

    sudah 1 minggu sy amalkan.. ketika memandu membawa barang jualan.. sy ulang2 Ya Allah,Ya Qowiyu,Ya Matiin,Ya Fattah,Ya Razak sehingga la smpai ke kedai2 sy.. Alhamdulillah jualan sy dalam seminggu ni sudah mula ada peningkatan.. pada awal meniaga kira-kira 5 bulan lepas jualan sy sngat membanggakan..dalam masa 2 bulan meniaga sy sudah mampu menambah cawangan perniagaan sy.. dari 1 lokasi menjadi 4 lokasi.. tp tiba-tiba menurun.. sy tak pasti mana silapnya kualiti pada makanan yg sy jual masih ramai yg memuji tp jualannya merosot.. syukur Alhamdulillah sejak sy amalkan ilmu yg ustaz kongsikan di sini ada sedikit meningkat…walau cuma Ya Allah,Ya Qowiyu,Ya Matiin,Ya Fattah,Ya Razak yg sy amalkan.. insyallah sy akan amalkan yg lainnya nanti… trima kasih bnyak ustaz atas perkongsian ini…

  40. saleh says:

    as salam ustaz.. terima kasih atas perkongsian ini…
    sy baru saja amal kan..

    Ya Allah
    Ya Qowiyu
    Ya Matiin
    Ya Fattah
    Ya Razak

    sudah 1 minggu sy amalkan.. ketika memandu membawa barang jualan.. sy ulang2 Ya Allah,Ya Qowiyu,Ya Matiin,Ya Fattah,Ya Razak sehingga la smpai ke kedai2 sy.. Alhamdulillah jualan sy dalam seminggu ni sudah mula ada peningkatan.. pada awal meniaga kira-kira 5 bulan lepas jualan sy sngat membanggakan..dalam masa 2 bulan meniaga sy sudah mampu menambah cawangan perniagaan sy.. dari 1 lokasi menjadi 4 lokasi.. tp tiba-tiba menurun.. sy tak pasti mana silapnya kualiti pada makanan yg sy jual masih ramai yg memuji tp jualannya merosot.. syukur Alhamdulillah sejak sy amalkan ilmu yg ustaz kongsikan di sini ada sedikit meningkat…walau cuma Ya Allah,Ya Qowiyu,Ya Matiin,Ya Fattah,Ya Razak yg sy amalkan.. insyallah sy akan amalkan yg lainnya nanti… trima kasih bnyak ustaz atas perkongsian ini…

  41. handzalah says:

    Timpang tnya..surah apa ni..??ayat brpa..

  42. pizi_kelantan says:

    ustaz … terima kasih…

  43. pizi_kelantan says:

    ustaz hari apakah yang paling baik untuk memulakan perniagaan…

    • saatjais says:

      Bagi saya semua hari adalah baik. Mulakanlah perniagaan jika benar-benar sudah bersedia. Banyakkan berdoa dengan tulus dan Ikhlas.
      Ingat DUIT – Doa , Usaha , Ikhlas dan Tawakal. Semuga anda mendapat kerahmatan dan barkah dari Allah.

  44. pizi_kelantan says:

    blh tak ustaz satu doa untuk sy selalu bersemangat untuk berniaga???

    • saatjais says:

      Banyakan Membaca doa ini;

      اللَّّـهُمَّ إنِّي أَعُوذُبِكَ مِنَ الْعَجْزِ وَالكَسَلِ،
      وَاْلجُبْـنِ وَالبُخْلِ، وَالهَرَمِ، وَعَذَابِ الْقَـبْرِ، اللَّّـهُمَّ آتِ نَفْسِي تَقْوَاهَا، وَزَكِّهَا أَنْتَ خَيْرُ مَنْ زَكَّاهَا، أَنْتَ وَلِيـُّهَا وَمَولاهَا، اللَّّـهُمَّ إِنِّي أَعُوذُبِكَ مِنْ عِلْمٍ لا يَنْفَعُ، وَمِنْ قَلْبٍ لا يَخْشَعُ، وَمِنْ نَفْسٍ لا تَشْبَعُ، وَمِنْ دَعْوَةٍ لا يُسْتَجَابُ لَهَا

      Allahumma inni ‘auzubika minal ngatzi walkasali, waljubni walbuhli, walharami, wangazabil kobri. Allahumma ati nafsi taqwaahaa, wazakkhaa anta hoiru man zakaahaa, anta waliyuhaa wamaulaahaa. Allahumma inni ‘auzubika min ngilmi laa yanpa ngu , wamin kolbin laa yahsya ngu, waman nafsin laa tasy ba ngu, wamin da’ watin laa yastajaabu lahaa.

      Ya Allah, sesungguhnya kami memohon perlindunganMu dari kelemahan, kemalasan, sifat pengecut, kedekut, nyanyuk dan azab qubur. Ya Allah, berikanlah ketaqwaan kepadaku dan sucikanlah ia, kerana Engkaulah sebaik-baik Tuhan yang menyucukan , Engkau pelindung dan memeliharanya. Ya Allah, aku memohon perlindunganMu dari ilmu yang tidak bermanfaat, hati yang tidak khusyuk , nafsu yang tidak puas dan doa yang tidak dikabulkan .

      Digalakan membaca doa dengan menghayati makna doa tersebut. supaya lebih kyusu’ dan lebih bersungguh-sungguh.

  45. pizi_kelantan says:

    ustaz… jika saya melakukan urusan jualan saya di tepi kaki lima masjid adakah hukumnya haram atau hanya mkhruh??? try ustaz jelaskan dgn lebih mendalam,agar saya tdk tersesat dgn lbh jauh…. trma kasih ustaz

  46. anis says:

    Assalamualaikum..

    Ustaz,

    Boleh tak diamalkan ayat perniagaan ! & 2 ini jika kita hendak mencari pekerjaan dan menghadiri temuduga kerja atau untuk mendapatkan sesuatu tender perniagaan. Atau ada amalan surah dan zikir lain yang boleh saya amalkan. Terlebih dahulu saya ucapkan ribuan terima kasih. Wasalam.

    • saatjais says:

      Mualaikum Salam. Boleh hendaklah ditambah doa anda seperti Ya Allah mudahkan temu duga ini dan semuga aku dapatkan pekerjaan ini, atau lain-lain permohonan yang dihajati.

  47. NORIZAN says:

    Ustaz halalkan ilmu ini untuk sy amakan ye.

  48. linda says:

    salam ustaz..nk tnya ada tak apa-apa doa utk pulihkan sihir pelalau?

  49. Eny says:

    Mohon ijin mengamalkannya dan Mohon doanya agar jualan bubur ayam saya laris lagi spt sebelum pindah tempat…

  50. sidek says:

    Salam ustaz, minta izin saya amalkan doa ini untuk isteri saya yang berniaga produk kesihatan.
    Terima kasih.

  51. shah says:

    Salam ustaz..saya minta izin untuk mencuba doa2 ustaz untuk perniagaan saya..

  52. jue says:

    salam ustaz…saya nak minta doa untuk memajukan perniagaan taska saya.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s