Good2Badminton

Video di bawah ini di ambil pada 31.3. 2011. Di Blk 97 Toa Payoh Lor 3 #16-58.. Video di atas adalah petikan daripada temuramah dari Syarikat Big Red Button. Video di atas telah di rakamkan pada 31.3.2011, bertempat di Toa Payoh. Video tersebut menceritakan berkenaan urut tradisional yang berasaskan Teknik-teknik Kaum Jawa. Tidak menyakitkan tetapi sangat mujarab atau berkesan.

Klik Gambar / Click Picture
bekam-1body_pictures__188_man2 Service 1 Oil 1Types Of Massage (Jenis Urutan)
 urut9 Urut 4 Urut10   Doa
 dalamkaabah+1 Good2 Badminton
 
 House Call For Ladies only / Perhidmatan Urut Dari Kaum Wanita  Untuk Wanita Sahaja. Sila hubungi:-
 
1. Hjh Mahani – 96737594 2. Puan Ana Ratnah – 96345114
3. Hjh Hamidah – 93860098 4. Puan Liza – 96412314
5. Puan Mariati – 96319031 6. Puan Dahlia – 93506911
7. Puan Bibah – 97420314 8. Puan Fauziah – 91792096
9. Puan Salamah – 94792045 10. Puan Misah – 87008154
11. Puan Asnah – 93659310 12. Puan Hadisa – 98573037
13. Puan Roslinda – 97997794 14. Puan Salama Eusope – 96605967
15. Puan Soraya – 94555543 16. Puan Siti – 91060242
17. Puan Saripah – 91061704 18.  Puan Jamilah – 91426428
    
Saat Jais - Pakar Urut
 
www.treat-cure.com
http://treatcure4u.wordpress.com
 
Jumpa Lagi………InsyaAllah. 

The above Video is taken from Channel News Asia – on 24.11.2008

We are doing Manhood Therapy for men who have low sexual desire or Erectile Dysfuntion. Normally, most of the Erectile Dysfuntion problem comes from the side effect problem from high blood pressure, diabetes and also because of stress.

Sometimes it also sprung from masturbating too often, too much sex and also because of frequent use of probihited material which are popular in the market, those products do not get the approval from Health Authority (HSA) or more well-known with call “Illegal Viagra”. Be careful, because this product can jeopardize the health of consumers.

This sequence of manhood therapy takes 1 hours. Whole body fo 40 – 45 minutes and massage at the private area about 15 – 20 minutes. This massage can help convalesscence of Erectile Dysfuntion…..Customer must do more or frequent massages, exercise and also take health supplement or nutrition. We also introduce health products which can help boost endurance for Erectile Dysfuntion.

You can surf at our web: www.treat-cure.com

Not only for men, we also provide services for women at your own house.

House Call For Ladies Only / Perhidmatan Urut Dari Kaum Wanita  Untuk Wanita Sahaja. Sila hubungi:-

Click Picture / Klik Gambar

Service 1

Important Note: We provide only female massage therapists (masseuses) for Ladies; and Male Massage therapist (masseurs) for Men only.

Klik Gambar / Click Picture
bekam-1body_pictures__188_man2 Service 1 Oil 1Types Of Massage (Jenis Urutan)
 urut9 Urut 4 Urut10   Doa
 dalamkaabah+1
 

Urut Lemah Tenaga Bathin

Video di atas adalah petikan dari Channel News Asia – Pada 24.11.2008

Melakukan Urutan Lemah Tenaga Bathin untuk kaum Bapa yang bermasalah. Kebanyakan penyakit Lemah Tenaga Bathin berpunca dari masalah penyakit Darah Tinggi , Kencing Manis dan juga akibat tekanan (Stress).

Adakalanya juga berpunca dari terlalu kerap beronani, atau seks keterlaluan, juga kerana kerap menggunakan bahan-bahan terlarang yang banyak di jual di pasaran, ia itu produk yang tidak mendapat kelulusan dari Pehak Kesihatan (HSA) atau lebih terkenal dengan panggilan “Illegal Viagra”. Ini merbahaya dan boleh menjejas kesihatan si pengguna. Berhati-hatilah.

Cara Urutan

Urutan ini mengambil masa selama 1 jam. Ia itu Urut seluruh badan selama 40-45 minit dan urut di tempat angguta sulit lebih kurang 15-20 minit. Urut ini dapat membantu kesembuhan Lemah Tenaga Bathin……InsyaAllah. Cuma pelanggan di galakan lebih kerap melakukan urutan, bersenam dan juga menjaga pemakanan. Kami juga akan memperkenalkan produk-produk kesihatan yang dapat membantu meningkatkan lagi daya tahan untuk Lemah Tenaga Bathin ini.

Anda juga boleh menglunsur di web Saya www.treat-cure.com .

Selain untuk kepentingan Kaum Bapa, kami juga menyediakan perhidmatan kerumah untuk kaum wanita.

Perhatian Penting: Kami menyediakan terapi urut wanita untuk wanita dan terapi urut lelaki untuk lelaki.

namecard 1 copy

 Saat Jais - Pakar Urut

www.treat-cure.com
http://treatcure4u.wordpress.com
 
 
 
Jumpa Lagi………

Pelanggan:

Yang Mana Lebih Baik Bekam Sayat Atau Jarum.?

Saya Jawab:.

Bekam2Menurut Thibbun Nabawi, Rasululluh SAW, menganjurkan  bekam dengan mengunakan sayatan. Kelebihan sayatan dibandingkan dengan jarum (lancet pen) menurut moden medicine adalah sebagai:-

  • Pembuatan luka di dalam dunia medis yang paling baik adalah dengan sayatan, kerana penyembuhan jaringannya lebih cepat, tepi dinding luka tertaut dengan rapi.
  • Tidak akan terjadi dua kali turihan (jarum) pada lubang yang sama.
  • Dengan sayatan yang tipis maka darah yang keluar adalah benar-benar dari pembuluh kapilari (capillary) di bawah kulit yang tidak melebihi lapisan dermis.

Pelanggan:

Kalau sayatan lebih baik kenapa Tuan Haji gunakan Jarum (lancet pen)?

Saya Jawab:

Saya memang tidak pernah belajar bekam dengan menggunakan Pisau atau Blade. Tetapi saya ada beberapa kali ingin berbekam dengan pembekam yang menggunakan sayatan, malangnya saya membatalkan niat saya itu kerana pada ketika itu ada yang di bekam itu pitam. Saya berfikir dan saya ulang pelajaran yang telah saya pelajari. Kesimpulannya orang yang membekam dengan sayatan mestilah mereka yang betu-betul arif dan mahir, dan dengan sayatan yang tipis, bukan terlalu dalam. Masalahnya berapa ramai pembekam yang menggunakan sayatan yang boleh melakukannya tanpa membahayakan pelanggan? Pengajian saya juga menyatakan yang menggunakan Jarum (lancet Pen) juga tidak kurang effektifnya dan tidak mengundang risiko yang besar.

Saya juga banyak bertanya pengamal-pengamal bekam, mereka juga sependapat dengan saya. Zaman Nabi ketika itu tidak ada jarum pembekam, jadi keadaanya ketika itu sudah pasti dengan sayatan. Yang anihnya ada pengamal sayatan yang mengatakan mereka yang menggunakan jarum (lancet pen) tidak mengikut sunah. Apakah mereka sebenarnya mengikut sunah? Pertanyaan saya kenapa mereka tidak menggunakan botol, bekas kaca, buluh atau tanduk binatang dan menggunakan kapas pembakar untuk menghilangkan udara supaya alat pembekam dapat menyedut daerah yang di bekam,untuk melakukan bekam. Adakah blade (Blade Pisau Cukur) sudah ada di zaman Nabi? Pisau yang macam mana digunakan semasa zaman Nabi?

Peralatan Moden seperti alat penyedut, cawannya mereka juga menggunakan benda yang sama Cuma bezanya sayatan dan pengunaan jarum sahaja yang berlainan. Zaman Nabi Dahulu kenderaannya adalah Unta, kuda atau Keldai, tak kan saya nak kemana-mana juga harus menggunakan kenderaan seperti itu di zaman yang moden serta cangih ini? Cuma bagi saya kalau Anda memang mahir serta Arif dengan sayatan buatlah itu kemahiran Anda. Cuma jangan mengatakan cara kami dengan menggunakan jarum tidak bagus dan tidak mengikut Sunnah.

Bukalah minda dan berfikirlah di luar kotak. Untuk pelanggan yang ingin berbekam tepuk dada Tanya hati, pergilah mana-mana tempat yang Anda berkenan, kerananya risikonya Anda yang terima.

 

Jumpa Lagi Insaa Allah……

 

Alhamdulillah. Kerana dapat Hidayah kembalilah Ayatullah ini kepada Islam yang sebenar.

Khasiat Daun Belalai Gajah

Daun belalai gajah atau Sabah Snake Grass telah lama dikenal pasti mempunyai antioksidan yang tinggi untuk mengatasi sel-sel kanser dan mengekalkan sel-sel sihat dalam tubuh manusia. Khasiat daun tersebut mampu membantu orang yang mempunyai masalah kesihatan seperti kanser, buah pinggang, radang prostat, kolesterol, tekanan darah tinggi, asid urik tinggi, diabetes, mengurangkan risiko salur darah tersumbat, membuang toksin dalam badan di samping mengurangkan keletihan.

Muhammad Nur Shahir Mat Hussin, 24, mengidap aplastic aneamia sejak kecil.

Aplastic aneamia adalah satu keadaan yang mana sum-sum tulang tidak menghasilkan sel-sel baru yang mencukupi untuk mengisi sel-sel darah.

daun belalai gajahPenyakit itu menyebabkan beliau asyik tidur kerana keletihan dan tidak dapat tidur lena pada waktu malam kerana terlalu banyak makan ubat. Menurutnya, pada tahun 2009, dia mengidap diabetes sehingga memaksanya mengambil insulin sebanyak empat kali sehari. Bagaimanapun, kesihatannya mula berubah selepas mengambil produk daun belalai gajah pada Jun tahun lalu.

Jelasnya, mulai Oktober tahun yang sama, dia mengambil kapsul dan jus ekstrak belalai gajah dan keadaan kesihatannya semakin bertambah baik.

Pekerja kilang, Nur Amirah Mohd. Adi, 18, mengidap neprhotic syndrome sejak kecil.

Masalah tersebut merujuk kepada gangguan buah pinggang yang menyebabkan pengidapnya kurang kencing atau mengalami kencing tidak lawas. Katanya, akibat penyakit itu, kaki menjadi bengkak, perut buncit dan berat badan bertambah, mata kuning serta tidak dapat tidur lena pada waktu malam. “Ketika berumur lima tahun, saya pulih selepas mengambil steroid tetapi penyakit tersebut kembali berulang ketika berumur 16 tahun menyebabkan saya terpaksa berhenti sekolah,” ujarnya.

Pelajar tingkatan satu, Muhammad Al Saddiq Fajar, 12, mengidap thalassaemia dengan kadar ferritin dalam darah yang tinggi iaitu pada bacaan 6,779. Katanya, pada bulan September tahun lalu, dia mula mengambil cecair pati belalai gajah dan selepas itu, tubuhnya mula menunjukkan pemulihan dengan kadar ferritin menurun kepada bacaan 4,000 semasa ujian kesihatan dijalankan pada Oktober tahun lalu.

“Ketika sakit, saya perlu mengambil darah sebanyak dua paket sebanyak dua kali sebulan selain perlu menjalani rawatan mencuci darah,” katanya. Kesan pengambilan produk belalai gajah juga dapat dirasakan oleh kakaknya, Fatin Farhana Fajar, 15, yang turut mengidap penyakit yang sama.

Penasihat kewangan, Nasir Musa, 41, menghidap penyakit tekanan darah tinggi, kencing manis dan tahap kolesterol tinggi. “Sebulan saya mengambil produk ini, telah menunjukkan kesan secara fizikal yang mana bila saya membuang air kecil tidak lagi berbuih seperti biasa.”ujarnya

Demikian beberapa pengalaman daripada pengguna mengenai khasiat daun belalai gajah tersebut. Bagaimanapun mereka yang ingin mencubanya tidak menganggap daun tersebut sebagai kaedah merawat atau ubat sebaliknya hanya membantu mengatasi masalah yang mereka alami.

FIRMAX3

Pengunaan dalam masa seminggu dah nampak kesan, wajah lebih gebu dan cerah. pengunaannya mudah hanya sapu dinadi tangan sahaja. TREND TERBARU, FOMULASI TERBAIK DAN REVOLUSI KECANTIKAN MASA KINI.

Firmax3
KRIM PENEGANG YANG BERKESAN SERTA MERTA

FIRMAX3 sebagai penstabil hormon yang sempurna ,krim firmax3 ialah formulasi sempurna dan diakui sebagai pemulih hormone semulajadi yang terbaik .BINTANG BARU DUNIA KECANTIKAN DAN BIOPERUBATAN yang lebih efektif dan berkesan.kandungan istemewanya diketahui mengimbangi pengeluaran hormon secukupnya untuk kesihatan dan kehidupan yang sempurna .juga sebagai pencegah phytohormone ,mengimbangi metabolism, antioksida dan merehatkan otot.

Produk terbaru dan trend terbaru untuk mengebukan dan mengembalikan kejelitaan wanita. Kalau dah cantik cuma nak lebih menarik dan menawan sesiapa yang melihat. Tidak perlu tukar produk kecantikan sedia ada, cuma sikit di nadi tangan, akan lihat perubahan wajah serta merta.

TEKNOLOGI NANO

Menyerap dan bertindak serta merta dalam beberapa saat sahaja. Bertindak sebagai anti penuaan, menggebu, mencerah, serta menaikan seri wajah.

KELEBIHAN KRIM FIRMAX3

UNTUK WANITA: 

  • Mengimbangi hormon badan
  • Menegang dan menaikan payu dara
  • Mencerah dan mengebukan wajah
  • Menaikkan seri wajah
  • Menghilangkan jeragat
  • Mengurangkan dagu dua
  • Mengurangkan bawah lengan yang kendur
  • Menegangkan perut dan membentuk pingang
  • Menghilangkan simptom monopouse
  • Mengurangkan sakit sengugut
  • Mengurangkan kedut wajah
  • Mengurangkan stres dan sakit kepala
  • Mengawal hormon thyroxin
  • Membentuk pungung dan peha yang cantik
  • Menghilangkan sakit gigi
  • Mengetatkan faraj
  • Membantu masaalah resdung
  • Meningkatkan selera sex

 

UNTUK LELAKI:- 

  • Membangunkan tisu reproduktif lelaki seperti testis dan prostat.
  • Membentuk ciri seksual, sekunder termasuk otot kasar, tulang dan pertumbuhan misai dan bulu.
  • Mengekalkan kesihatan tubuh dan mencegah osteoporosis
  • Meningkat nafsu seks.
  • Membantu meningkatkan tenaga dan daya tumpuan.

RINGKASNYA FIRMAX3, yang TERBAIK semua dalam satu. PELBAGAI KEGUNAAN hanya SAPU DI NADI TANGAN sahaja,tidak perlu meningalkan alat kecantikan yang sedia ada, menjadikan anda cantik diluar dan didlm serta memukau sesiapa yg melihat .

Kesan Segera Firmax3:

  1.   Berlaku penegangan kulit pada seluruh badan.
  2.   Menaikkan seri wajah dan kulit.
  3.   Kulit kelihatan lebih gebu cerah berseri.
  4.   Mengurangkan saiz pori pori dan garis halus.
  5.   Badan terasa lebih panas dan bertenaga.
  6.   Menghilangkan kesakitan
  7.   Mengurangkan sakit kepala.
  8.   Menegangkan Payudara.
  9.   Mengurangkan eyebag.
  10. Badan lebih bertenaga
  11. Darah haid berwarna merah terang dan lebih cair
  12. Mengurangkan senggugut

Kesan 1-3 Hari Penggunaan Firmax3:

Pada orang yang tinggi kandungan kolesterol, Kulit dan najis jadi berminyak akibat pembuangan kolesterol melalui kulit dan najis masa permulaan guna.

  1. Pakaian terasa lebih longgar.
  2. Payudara kembali berisi dan makin tegang
  3. Kulit makin gebu dan tegang
  4. Kedutan pada kulit menghilang

 

Penggunaan berterusan selama 3 bulan akan kekal kesannya kerana hormon badan telah sedia aktif. 

Kesan Pembaikan Firmax3: 

  1. Orang yg hatinya rosak atau darah kotor berkemungkinan akan keluar ruam/jerawat pada kulit kerana kesan penyucian darah dalam masa 1-7 hari permulaan tetapi akan hilang dan tak meninggalkan parut.
  1. Orang yang tinggi Kolesterol, Muka dan kulit jadi makin berminyak akibat pembuangan lebihan lemak bawah kulit 1-3 hari penggunaan.
  1. Haid yang pertama selalunya lebih awal 2-3 hari,  pendarahan lebih dari biasa masa haid pertama akibat pencucian rahim.

RINGKASNYA FIRMAX3, yang TERBAIK semua dalam satu ,  PELBAGAI KEGUNAAN hanya SAPU DI NADI TANGAN sahaja dan tidak perlu meningalkan alat kecantikan yang sedia sedia ada menjadikan anda cantik diluar dan didalam serta memukau sesiapa yang melihat .

MASALAH RESDUNG?? ?

Resdung 1- Selalu bersin diwaktu pagi .

- Hidung selalu tersumbat.

– Rasa gatal disekeliling muka dan hidung.

Rasa kahak yang banyak dikerongkong .

 

MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT . Lebih kurang macam itulah kata-kata yang selalu kita dengar.

RESDUNG !!!

(sinusitis) adalah radang pada lapisan rongga hidung yang memiliki beberapa pasangan iaitu frontal, ethmoid, maxillary dan sphenoif.

Apa Dia Punca Resdung Ni?? 

Alahan. Iaitu terhadap jenis makanan tertentu, habuk, parasit (demodex) dan kutu.

Resdung 2Apabila anda mengalami alahan, daging yang bertindak sebagai penapis udara didalam hidung akan membengkak. Seterusnya, ia menyebabkan pergerakan udara tak dapat dikeluarkan.

Kalau udara tu tak dapat keluar, ia pastinya akan terkumpul kat dalam tu. Kesannya, kulat akan tumbuh dan kawasan dalam hidung menjadi semakin membengkak. Anda yang pernah mengalaminya pasti tahu tahap kesakitannya.

Lebih parah lagi, resdung ni boleh merebak ke bahagian mata. Akibatnya, anda boleh hilang deria penglihatan dan ia juga boleh menjangkiti otak.

Tapi, resdung ni tak berjangkit kat orang lain atau diwarisi oleh keturunannya.

 

P/S FIRMAX3 Membantu melancarkan peredaran darah diwajah , membantu mengurangkan alahan .Bahan aktifnya bertindak sebagai pencegah jangkitan dan anti fungus .

Rawatan : sapu sedikit firmax3 dititik akupuncture disebelah hidung ,buat sedikit urutan dgn kaedah memusing .

Dalam beberapa minit akan rasa perubahan ,ruang hidung akan merasa lega dan penafasan menjadi lebih baik .Merasakan seperti udara yang masuk dengan sepenuhnya .Dalam beberapa hari bersin ,rasa gatal ,kahak ,dan hidung tersunbat akan hilang .

Firmax3 b

Firmax3 a

FIRMAX3 Dengan formulasi sempurna diakui sebagai pemulih hormon semulajadi yang terbaik ,bintang baru dunia perubatan yang lebih afectif dan berkesan .juga sebagai pencegah jangkitan ,menukar phythormone ,mengimbangi metabolisme ,antioksida dan merehatkan otot . Whatsapp / Text 97811070 untuk tempahan.

 

THE LIE IN CHARLIE HEBDO CASE EXPOSED:

(i) “This video showed that the officer WAS NOT HIT by an AK-47 bullet. The blast hits the sidewalk.”
(ii) “WHAT ELSE are they lying about? These guys put on ski masks, but according to the authorities, they decided to leave their IDs in the get away car. That’s how the perpetrators were identified. Really? Come on.”
(iii) ‘The suspects wound up dead. So they are guilty? Case closed?.”

http://stormcloudsgathering.com/charlie-hebdo-shootings-censored-video

Kadang-kadang bila orang ada sesuatu hajat, dia cari Ustaz, untuk minta air penawar. Dia lupa ada sesuatu permata yang tidak ternilai ada di Rumah mereka sendiri. Dia Lupa ada Wali Allah di rumah mereka sendiri, dimana bila di angkat tangannya ke atas untuk berdoa, terbukalah tujuh lapis langit untuk didengarnya doanya oleh Allah.

DoaSiapa dia?…..Ibu dan Ayah…..

Tepikan Ustaz-ustaz. Balik rumah cari Emak, cari Ayah, cium tangan….mereka, minta di doakan. Bab dia tak sembahyang, bab dia berjudi, bab dia kaki botol itu urusan dia dengan Allah.

Tapi doa dia untuk kamu sama seperti wali.

“Nak doa macam mana, Ustaz dia tak pakai tudung”… Dia tak pakai tudung itu antara dia dengan Allah. Tapi doa dia untuk kamu adalah doa nabi dan rasul!!!…

Fikir-fikirkanlah….

Jangan lupakan Permata yang tidak ternilai di Depan mata kita….

 

http://www.treat-cure.com

http://treatcure4u.wordpress.com.

 

Adakah Anda Tidak Tertarik Jika Promosinya Atau Iklan Seperti Dibawah Ini..

Sistem 4D – Duduk, Diam-diam, Doa dan Dapat Duit.

Mereka sibuk buat duit, mengapa kita harus sibuk dengan alasan?

Nyalakan pelita Wang Anda sekarang juga!!!!

Masalah Kewangan??? Sekarang …Anda Menemui Jalan Terbaik….

Jawapan Kepada permasalahan Kewangan Anda….

Melabur Hari Ini!!!… Esuk sudah boleh dapat hasil!!!!…

Berita Baik . Cara Paling Malas Untuk Menjadi Kaya….

Bayar Sekali tetapi pendapatan berulang-kali…..

Duit 1Melihat iklan di atas sudah pasti hati kita akan terbetik untuk mengetahuinya lebih lanjut. Sudah pasti hati kita ini ingin menelipon yang ada beberapa no di sana. Tetapi kita harus pendamkan sementara dan cuba google di internet. Terdapat laman sesawang yang mempermosikan perniagaan seperti ini. Setelah kita amatilah dan membuat sedikit kajian kita akan dapati system ini ada persamaan hampir 100% dengan skim pyramid.

Cuba Lihat Apa Yang Dipaparkan Di Bawah Ini:

Apa Itu Skim Piramid?

Skim piramid ialah model perniagaan yang tidak dapat dikekalkan yang membabitkan pertukaran wang terutamanya bagi mendaftar peserta baru ke dalam skim ini, biasanya tanpa barangan atau perkhidmatan disertakan.

Ketepuan Pasaran

Lebih 90% dari peserta yang terbabit dalam skim pyramid tidak pernah mendapat balik pelaburan awal mereka.

Mereka yang di dasar piramid, tidak kira bagaimana cetek atau dalam ia, akan sentiasa “kehilangan” wang mereka. Ia mudah bagi melihat bilangan di dasar piramid “sentiasa” melebihi jumlah kesemua aras atas, tidak kisah berapa banyak tingkat yang ada. Jika setiap tingkat perlu mendapatkan enam di bawah mereka, nisbah rugi kepada untung adalah hampir 5 kepada 1 – ~84% dari kesemua pelabur akan kehilangan pelaburan mereka. Secara reality Piramid ini tidak akan seimbang dengan sempurna dan sesetengah peserta mungkin mampu mendapatkan sebahagian jumlah peserta mereka, tetapi prinsip yang sama masih diguna-pakai.

MODEL “8 BOLA”

400px-Pyramid8Ball.svgKebanyakan skim pyramid lebih maju (‘’sophisticated’’) berbanding model mudah. Ini mengenali bahawa mendapatkan sejumlah besar peserta baru kedalam skim ini mungkin sukar dengan itu model yang kelihatan lebih mudah digunakan. Dalam model ini setiap orang perlu mendapatkan dua peserta yang lain, tetapi pencapaian mudah ini ditengelami dengan peningkatan tingkat yang diperlukan bagi mendapatkan wang turut meningkat. Skim ini memerlukan seseorang mendapatkan dua orang baru, yang perlu  mendapatkan dua peserta baru, yang perlu mendapatkan dua peserta baru.

SKIM PIRAMID

Selalunya mereka yang mengamalkan skim cepat kaya ini adalah orang-orang yang tak bertanggungjawab. Tapi ramai orang masuk kerana tiada usaha yang perlu dibuat hanya menunggu keuntungannya yang telah dijanjikan berlipat kali ganda. Tiada Produk dikeluarkan, hanya deposit  dari ahli-ahlinya, keuntungannya dari deposit yang dilaburkan oleh ahli-ahli terkemudian. Selalunya keuntungan pelabur awal akan lebih bayak dari pelabur terkemudian.

MODEL

Idea asas bagi setiap penipuan adalah seseorang itu membuat hanya satu pembayaran, tetapi dijanjikan keuntungan berganda dari orang lain sebagai balasannya. Contoh biasa mungkin tawaran yang dengan bayaran, membenarkan mangsa menjual tawaran yang sama kepada orang lain, atau menerima bonus melalui orang yang mereka rujukkan. Setiap penjualan merangkumi bayaran kepada penjual asal.

Jelas, kelemahannya adalah tidak terdapat keuntungan akhir; secara mudah wang itu bergerak ke rantaian atas, dan hanya orang asal (atau paling baikpun, sebahagian kecil peserta) menang dalam penipuan pengikut mereka. Sudah pasti, orang yang dalam keadaan paling buruk adalah mereka yang berada di dasar piramid: mereka yang menyertai skim tersebut, tetapi tidak mampu mendapatkan sebarang pengikut di bawah mereka sendiri. Untuk mengemburkan tindakan ini, kebanyakan skim mempunyai rujukan, maklumat dan persaksian palsu.

Sumber: http://malayanfunder.blogspot.sg/2009/03/apa-itu-skim-piramid.html

Saya tidak masukan Testimoni mereka ini yang memang menggiurkan. Anda sudah pasti akan terserempat testimoni yang menggiurkan di Surat Khabar atau di Facebook atau di mana sahaja di Media social dewasa ini, lebih-lebih lagi dengan penggunaan Internet yang begitu meluas. Kenapa kita terpancing dengan iklan atau testimoni seperti itu . Adalah kerana manusia mempunyai sifat tamak dan hendak cepat dan mudah mendapat kesenangan. Saya dapati Syarikat-syarikat yang menawarkan keuntungan dan perniagaan yang untung berlipat ganda ada persamaannya dengan system Model 8 bebola, ia itu kedalamnya hanya sampai kelevel yang keempat. Dalam sistem tersebut Orang yang di atas sekali mendapat keuntungan yang mana 14 orang yang memberi imbuhan itu. Bagaimana dengan 14 orang ini. Ia mulanya system ini akan Berjaya tetapi sampai bila, sampai bila, sampai bila?……

Mengimbas Sejarah. Terlalu banyak peluang menambah Wang atau peluang perniagaan yang senang dan Mudah. Perhatikan dari http://swisscash.biz/mymoh 1505902 mungkin blog ini telah terkubor kerana wujud pada tahun 2006 (forum). Seperti 1) SWISSCASH, 2) 12dailypro (12 hari sahaja pelaburan sudah menjana 3 kali ganda pendapatan – misal $200 boleh jadi $600), 3) studiotraffic, 4) vasco, 5) fastpercent, 6) SOLIDINVESTMENT, 7) Eaindex, 8) Arabicfund, 9) Buyebarrel, 10) Abbfund, 11) Virgin Gold dan yang baharu adalah 20 Hari Wang Berganda (kalau melabur $200, $400 atau $2000 dalam masa 20 hari jadi berganda.Yang $200 jadi $400, $400 jadi $800 dan $2000 jadi $4000. Mula2 okeylah…last2 jadi mcm yang lain-lain. Orang yang mula-mula masuk okeylah… yang hujung2 parah… kita bukan nak invest 1, 2 tahun sahaja, kalau boleh nak selama-lamanya….

Masa itu segala nasihat semuanya di ketepikan, semuanya dianggap cemburu, sakit hati dan bermacam lagi. Sekarang terbukti semua program itu scam hanya bertahan 1 atau 2 tahun sahaja. Makin besar ganjarannya makin cepat terkubur. Fikir-fikirkanlah… tidakkan sejarah akan perulang sekali program seperti itu?… berhati-hatilah….!!!

Orang yang seperti saya sudah pasti akan dicap sebagai cemburu, iri hati tidak mahu melihat melayu maju dan pelbagai tuduhan. Tulisan saya ini sebenarnya hanyalah untuk membuka minda semua pembaca supaya tidak terpedaya system yang bukan-bukan. Saya tidak kata semua yang mereka kata itu semua bohong, tetapi harus di ingat dalam model 8 bebola dalam 15 pelabur hanya satu yang untung tetapi yang 14 yang lain masih menunggu. Bagaimana kalau ia masuk kumpulan itu bawa 2 orang, tetapi yang 2 itu tidak bergerak?

Memang benar secara lisan memang mudah, tetapi amalinya bagaimana?

Fikir-fikirkanlah sebelum kita terjebak di dalam sesuatu perniagaan yang di katakana menguntungkan. Hanya sedikit yang untung sementara hampir 90% yang rugi.

http://www.treat-cure.com.